Praktické využitie Valentína

12.02.2019 09:15
audioverzia článku na Youtube
 
Valentín je taký kontroverzný sviatok – niektorí ho milujeme, iní neznášame... Poniektorí sa práve so svojím partnerom vznášame na obláčiku zamilovanosti, iní sme prežili rôzne sklamania a zrady - a už neveríme v lásku. No a poniektorí sme zamilovaní, aj keď naša láska nie je opätovaná – jednoducho preto, lebo byť zamilovaný je príjemné a povznášajúce...
 
 
 
No bez ohľadu na to, ako na tom momentálne sme so svojím názorom na LÁSKU – pre všetkých z nás je možné sviatok sv. Valentína jednoducho prakticky využiť vo svoj prospech.
 
 
 
K tomuto článku ma inšpirovala séria snov, ktoré sa mi postupne prisnili v uplynulých dňoch: vo všetkých išlo v podstate o to, že som sa seba a nejaké dieťa z našej rodiny, za ktoré som sa cítila zodpovedná, snažila rýchlo ukryť do bezpečia nejakého bytu či domu, v ktorom sme vtedy bývali. Blížila sa totiž hrozivá búrka – ale vôbec nie len taká bežná, na akú sme v lete zvyknutí! Bola priam apokalyptická: na obzore čierne elektrizujúce mrákavy kam len oko dovidelo a rýchlo sa to celé pohybovalo smerom ku mne... No hrôza! Obzvlášť, keď to prežívate ako absolútnu skutočnosť a neuvedomujete si, že je to len sen.
 
 
 
Našťastie sa mi však vždy podarilo dostať do bezpečia a ten pocit istoty v mojom útočisku bol taký bytostný, že ho ani neviem opísať. Pocity, ktoré máme zo svojich snov, , mimochodom, mimoriadne dôležité na to, aby sme svoje sny pochopili – lepšie povedané: aby sme pochopili odkaz, ktorý sa nám naše podvedomie snaží prostredníctvom našich snov odovzdať. Naše pocity sú oveľa presnejšími navigátormi než kadejaké snáre a výklady symbolov, atď. Preto vždy, keď som zvedavá na odkazy svojich snov, analyzujem svoje pocity a snažím sa v nich hľadať súvislosti so svojím bežným životom.
 
 
 
A tak tomu bolo aj teraz: v sérii mojich snov s bezpečným útočiskom sa zrazu objavil sen, v ktorom som sa stretla so svojím bývalým spolužiakom. Na nedávnej stretávke som sa s ním po rokoch rozprávala a bola som prekvapená, aký je ten človek príjemný – sálalo z neho ľudské teplo a bol doslova naplnený láskou (nemyslím tým lásku ku mne – on je šťastne ženatý – myslím tým všeobecne lásku k ľuďom, k sebe a k životu.) No a v tomto sne som si uvedomila, že ako som ho stretla na ulici – zrazu som sa už nepotrebovala ponáhľať do bezpečného útočišťa – hoci tá apokalyptická búrka už zatienila celú oblohu. Ja som sa zrazu cítila bezpečne aj vonku – a to len preto, že bol pri mne on.
 
 
 
Keď som sa ráno prebudila, uvedomila som si, že všetky byty a domy, do ktorých som sa v poslednom čase bežala vo sne ukryť, mali niečo spoločné: sídlila v nich LÁSKA. Bývali tam vtedy ľudia naplnení láskou – presne takou, ako ten môj bývalý spolužiak. A presne tá LÁSKA bola dôvodom, prečo som sa tam cítila tak bezpečne.
 
 
 
A zrazu mi došli súvislosti: často sa stáva, že v bežnom živote prepadneme presvedčeniu, že žiadna láska neexistuje – že život je len o povinnostiach, podrazoch, nevďačnosti, krivdách a zúfalom boji o prežitie. Sny o láske sme pochovali spolu so svojou pubertou a adolescenciou a nahradili sme ich „realistickým“ pohľadom na život. Tento prístup nám pripadal praktickejší na prežitie a na predchádzanie ďalšiemu možnému citovému zraneniu.
 
 
 
Lenže na niečo sme pritom zabudli: LÁSKA nás nechráni len vtedy, keď ju od niekoho dostávame, ale aj vtedy, keď ju máme v sebe – keď ju sami dávame. Nemusí byť obojstranná – ona je proste výživná aj vtedy, keď je neopätovaná. A prečo je tomu tak? Pretože v našom mozgu v čase, keď milujeme, prebieha elektrická aktivita s vysokou frekvenciou. Vysokofrekvenčná elektrina, ktorú vtedy vytvára náš mozog, produkuje vysokofrekvenčné elektromagnetické pole. Toto pole nás celých obklopí – a kým ho napájame elektrinou zodpovedajúcej frekvencie – tak nás vyslovene chráni, presne ako akékoľvek bezpečné interiérové útočisko. Odpudzuje od nás všetko, čo s ním nerezonuje na jednotnej frekvencii a oslabuje v našej blízkosti všetkých ľudí s odlišnou frekvenciou. Doslova rozpúšťa negatívny emocionálny smog, ktorý v mojich snoch symbolizovali tie apokalyptické búrkové mračná.
 
 
 
Takže aké je teda praktické využitie Valentína? Môžeme ho využiť ako pripomienku: keď uvidíme všetky tie čokoládky, srdiečka, plyšovinky a iné somarinky všade okolo seba – pripomeňme si, že máme obnoviť svoju schopnosť milovať. Nájdime si vo svojom živote čokoľvek, čo v nás vzbudzuje pocit nehy, lásky a vďačnosti – a venujme tomu všetku svoju pozornosť. Alebo aspoň oveľa viac pozornosti, než venujeme teraz svojim problémom. Dovoľme si po väčšinu dňa rozjímať o LÁSKE a vytvorme si tak okolo seba vysokofrekvenčné elektromagnetické pole, ktoré nás bude chrániť, nech sa okolo nás udeje čokoľvek.
 
 
 
Valentínske darčeky môžete nakúpiť tu, tu a tu.