Čím viac mi budeš ubližovať, tým...

01.03.2019 01:04
audioverzia článku na Youtube
Ako som už písala v marcovom článku, LÁSKA je naša životná sila - vysokofrekvenčné iskrenie medzi neurónmi v našom mozgu, ktoré liečivo pôsobí nielen na naše telo, ale aj upokojuje a motivuje okolitých ľudí. Akýkoľvek vonkajší objekt, ktorý v našom mozgu spôsobí tento druh elektrickej aktivity, je dobrý.
Ale pozor!
Síce je úplne jedno, ako sa správa a čo robí objekt našej lásky, ale nie je jedno, ako sa správa k nám. Pokiaľ milujeme niekoho, kto nám sústavne ubližuje, potom
máme opäť dve možnosti:
1. milovať ho ďalej a nechať si ubližovať
2. prestať ho milovať a odísť.
Ani jedna nie je správna.
Existuje totiž aj tretia možnosť:
MILOVAŤ HO Z DIAĽKY.
Ak sa k nám niekto správa surovo, potom platí pravidlo:
Čím horšie sa ku mne budeš správať, z tým väčšej diaľky ťa budem milovať.
Kým sa ty vyrovnáš so svojou krutosťou, ja sa zatiaľ v bezpečnej vzdialenosti budem venovať motýľom, maľovaniu a spevu vtákov, a budem sa tešiť, že tam za mnou prídeš - ty, alebo niekto iný, kto bude so mnou zdieľať moju radosť zo života.
 
Od nevľúdneho správania je najmúdrejšie odísť - podobne ako od jedovatej kobry. Nemusíme ju predsa objímať a bozkávať len preto, že nám pripadá krásna a že máme vášeň pre cudzokrajné plazy.
 
Mnohí z nás však od detstva prechádzali výcvikom podmienečnej lásky. Vyrastali sme v spoločnosti, v ktorej platí, že všetko si treba zaslúžiť: pre úspech  treba podľa všeobecnej verejnej mienky tvrdo drieť, o svoje materiálne zabezpečenie treba bojovať ako o život a na svojich vzťahoch treba pracovať.
 
Sú to všetko nezmysly. Odmalička pracujeme na sebe a na všetkom, čo sa nás týka - a úplne popri tom strácame priestor na sebaobjavovanie. Na to, aby sme zistili, čo máme radi a čo by vlastne naša duša chcela týmto životom dosiahnuť.
 
O tom, že spoločnosť nie je dôležitejšia než jednotlivec, píše Wayne Dyer vo svojej knihe Ťahajte za vlastné nitky. V knihe Esther Hicksovej Kľúč ku všetkým vzťahom sa zase dočítame, že žiaden fyzický čin nemôže byť dostatočne účinný na to, aby prekonal našu vlastnú vibračnú príťažlivosť, ktorú sami produkujeme svojím mozgom - elektromagnetickým generátorom.
 
Inými slovami: sebaláska nerovná sa sebaobhajoba. Nemusíme nikomu vysvetľovať, prečo niečo potrebujeme. Pokiaľ niekoho potrebujeme o niečom presviedčať - vždy  presviedčame iba sami seba - a čo vtedy vlastne robíme? Bojujeme so svojou vlastnou vibračnou príťažlivosťou!
 
Na to, aby sme sa cítili naplnení, milovaní a zdraví, sa vôbec nie je potrebné krvopotne usilovať. Potrebné je len zmeniť svoje presvedčenia o tom, čo si zaslúžime. Dokiaľ sa budeme klaňať bohatým a arogantným ľuďom, nemôžeme očakávať rešpekt ani úctu.
 
Až keď sa začneme cítiť seberovnými s bohatými ľuďmi, budeme svojím správaním prirodzene a bez námahy vytvárať príležitosti podporujúce našu finančnú prosperitu. A až keď sami sebe doprajeme tráviť svoje dni príjemnými aktivitami a svojím vlastným lahodným tempom, môžeme očakávať láskyplné zaobchádzanie aj od iných ľudí.
 
Neskĺznime k tej chybe, že budeme druhých milovať a obdivovať viac než seba samých.
Dôležitá je rovnováha.
 
A na záver ešte jeden skutočný príbeh:
Rozprávala mi ho pred rokmi jedna 60-ročná pani, a tak mi utkvel v pamäti, že sa s vami oň musím podeliť:
"Môj manžel začal po 40-ke holdovať alkoholu a správať sa ku mne ako hulvát. Veľmi som ho milovala a prežili sme spolu 20 krásnych rokov, takže som mu jeho zmenu dlho odpúšťala.
Po čase som to však už nevydržala a musela som sa od neho odsťahovať. Netušila som, že to bude až na celých 7 rokov! Po celý ten čas odlúčenia som ho však naďalej veľmi ľúbila a myslela som naňho vždy len s láskou.
A potom - po siedmich rokoch - sa stal zázrak! Uprosil ma, aby som sa k nemu vrátila, vraj sa zmenil a už nikdy viac mi nebude ubližovať. Skúsila som to - a odvtedy sme spolu opäť šťastní ako zamlada."
 
Tento mesiac odo mňa môžete získať ako darček ďalšiu užitočnú knihu - tentokrát od Esther Hicksovej: Moc a síla přesného záměru (kniha je určená len odberateľom našich noviniek na svoju mailovú adresu 1x do mesiaca - vždy v prvý deň v mesiaci. Pre bezplatné získanie knihy stačí zaslať na info@zharmonizujsa.sk e-mail s predmetom: Súhlasím so zasielaním noviniek + do mailu prosím napíšte názov knihy)